Obchodné podmienky

1. Všeobecné ustanovenia

1.1. Pôsobnosť. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej tiež ako „VOP“) upravujú uzatváranie zmlúv medzi spoločnosťou BONITA a Zákazníkom a vzájomné práva a povinnosti súvisiace so zmluvnými vzťahmi vzniknutými na základe Kúpnych zmlúv uzavretých medzi spoločnosťou BONITA ako predávajúcim a Zákazníkom ako kupujúcim alebo súvisiace so zmluvnými vzťahmi vzniknutými na základe Zmlúv o dielo uzavretých medzi spoločnosťou BONITA ako zhotoviteľom a Zákazníkom ako objednávateľom. Zákazník môže vystupovať v pozícii podnikateľa, nepodnikateľa alebo spotrebiteľa. Tieto VOP sa použijú na všetky Kúpne zmluvy a Zmluvy o dielo bez ohľadu na spôsob uzatvorenia Zmluvy.

1.2. Definície. Pre zjednodušenie textu týchto VOP sú používané skratky definované v tomto dokumente, predovšetkým nasledovné skratky:

1.2.1. „BONITA“ znamená spoločnosť BONITA GROUP SERVICE SK s.r.o., so sídlom Plynárenská 1, 821 09 Bratislava, IČO 55 366 881, zapísaná v Obchodnom registri vedenom  Mestským súdom Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č: 168718/B;

1.2.2. „Zákazník - Spotrebiteľ“ znamená fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania;

1.2.3. „Zákazník - Nepodnikateľ“ znamená právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Zmluvy so spoločnosťou BONITA nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti;

1.2.4. „Zákazník - Podnikateľ“ znamená právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Zmluvy so spoločnosťou BONITA koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti;

1.2.5. Zákazník znamená Zákazník – Spotrebiteľ, Zákazník – Nepodnikateľ a Zákazník – Podnikateľ;

1.2.6. Zmluva o dielo“ znamená zmluva, ktorej predmetom je záväzok spoločnosti BONITA vykonať pre Zákazníka dielo a záväzok Zákazníka Dielo prevziať a zaplatiť spoločnosti BONITA Cenu Diela;

1.2.7. „Kúpna zmluva“ znamená zmluva, ktorej predmetom je záväzok spoločnosti BONITA dodať Zákazníkovi Tovar a záväzok Zákazníka zaplatiť za Tovar spoločnosti BONITA kúpnu Cenu;

1.2.8. „Zmluva“ znamená Kúpna zmluva a/alebo Zmluva o dielo;

1.2.9. „Tovar“ znamená veci z katalógu produktov spoločnosti BONITA prezentovaného v online prostredí E-Shopu a/alebo v iných propagačných alebo marketingových materiáloch a prostrediach spoločnosti BONITA, a to najmä vybavenie detských ihrísk, vonkajších cvičísk, fitness zariadení a mestského mobiliáru;

1.2.10. „Dielo“ znamená predmet plnenia spoločnosti BONITA na základe Zmluvy o dielo, a to najmä dodávka a montáž Tovaru záväzne dojednaná a špecifikovaná medzi spoločnosťou BONITA a Zákazníkom v jednotlivej Zmluve.

1.2.11. „Objednávka“ znamená návrh Zákazníka na uzavretie Zmluvy;

1.2.12. „E-Shop“ znamená rozhranie internetového obchodu prevádzkovaného spoločnosťou BONITA dostupné na internetových stránkach www.ihriska-bonita.sk;

1.2.13. „Iný elektronický spôsob“ znamená spôsob uzatvorenia Zmluvy písomnými elektronickými prostriedkami ktoré sú odlišné od uzatvorenia Zmluvy prostredníctvom E-Shopu;

1.2.14. „Povinné spotrebiteľské informácie“ znamená informácie pre Zákazníka – Spotrebiteľa v rozsahu ustanovenia § 5 ods. 1 a § 15 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov;

1.2.15. „Dopyt“ znamená žiadosť Zákazníka o poskytnutie týchto VOP a Povinných spotrebiteľských informácií;

1.2.16. „Cena“ znamená kúpna cena a/alebo cena diela;

1.2.17. „Sprievodná dokumentácia“ znamená akákoľvek dokumentácia potrebná pre montáž, užívanie alebo údržbu Tovaru alebo Diela odovzdávaná Zákazníkovi, najmä návod k montáži a návod k použitiu. Súčasťou Sprievodnej dokumentácie je v prípade detských ihrísk vždy prevádzková kniha;

1.2.18. „Reklamácia“ znamená oznámenie vád a uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a zo Spotrebiteľskej záruky voči spoločnosti BONITA;

1.2.19. „OZ“ znamená zákon č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov.

1.3. VOP ako súčasť Zmluvy. Neoddeliteľnou súčasťou každej Zmluvy, ktorú uzatvoria spoločnosť BONITA a Zákazník, budú tieto VOP, ak nie je v týchto VOP uvedené inak alebo v Zmluve dohodnuté inak. Odlišné písomné dojednania zmluvných strán majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.

1.4. Záväznosť VOP pre Zákazníka – Spotrebiteľa. Ak Zmluvu uzatvára Zákazník – Spotrebiteľ, stanú sa tieto VOP súčasťou Zmluvy až na základe vyjadreného súhlasu Zákazníka – Spotrebiteľa. Pri uzatvorení Zmluvy prostredníctvom E-Shopu Zákazník – Spotrebiteľ vyjadruje súhlas s týmito VOP zaškrtnutím na to určeného políčka čím vyhlasuje, že mu tieto VOP boli spoločnosťou BONITA poskytnuté a že sa s týmito VOP oboznámil pred odoslaním záväznej Objednávky, a že s nimi v plnom rozsahu súhlasí. Pri uzatvorení Zmluvy iným elektronickým spôsobom Zákazník – Spotrebiteľ vyjadruje súhlas s týmito VOP tak, že v Objednávke výslovne vyhlási, že mu tieto VOP boli spoločnosťou BONITA poskytnuté a že sa s týmito VOP oboznámil pred odoslaním záväznej Objednávky, a že s nimi v plnom rozsahu súhlasí.

1.5. Obchodné podmienky Zákazníka. Akékoľvek obchodné podmienky Zákazníka - Podnikateľa sa nestávajú obsahom Zmluvy, a to ani vtedy, pokiaľ spoločnosť BONITA vykoná dodanie Tovaru alebo zhotovenie Diela bez akýchkoľvek výhrad. Použitie akýchkoľvek obchodných podmienok Zákazníka – Podnikateľa je tak vylúčené.

1.6. Predmet plnenia podľa Kúpnej zmluvy. Predmetom plnenia spoločnosti BONITA podľa Kúpnej zmluvy je dodávka Tovaru záväzne dojednaná a špecifikovaná medzi spoločnosťou BONITA a Zákazníkom v jednotlivej Zmluve. Hlavné vlastnosti Tovaru sú súčasťou Povinných spotrebiteľských informácií a sú uvedené aj na internetovej stránke E-Shopu a/alebo v iných propagačných alebo marketingových materiáloch a prostrediach spoločnosti BONITA pri každom jednotlivom Tovare samostatne.  

1.7. Predmet plnenia podľa Zmluvy o dielo. Predmetom plnenia Spoločnosti BONITA podľa Zmluvy o dielo je zhotovenie Diela (najmä vo forme dodávky a montáže Tovaru) záväzne dojednaná a špecifikovaná medzi spoločnosťou BONITA a Zákazníkom v jednotlivej Zmluve. Dielom môže byť aj iná činnosť súvisiaca s Tovarom ako najmä návrh ihriska lebo cvičiska, údržba, servis, oprava, revízia, úprava alebo demontáž Tovaru alebo vecí obdobných Tovaru. Charakter Diela je súčasťou Povinných spotrebiteľských informácií.

1.8. Katalóg. Spoločnosť BONITA týmto Zákazníkov výslovne upozorňuje, že katalóg Tovaru prezentovaný v rámci E-Shopu a/alebo v iných propagačných alebo marketingových materiáloch a prostrediach spoločnosti BONITA je iba informatívneho charakteru a v žiadnom prípade zo strany spoločnosti BONITA nejde o návrh na uzavretie Zmluvy. Spoločnosť BONITA si týmto vyhradzuje právo opraviť chyby a/alebo iné nedostatky v jej E-Shope a/alebo v iných propagačných alebo marketingových materiáloch a prostrediach spoločnosti BONITA.

2. Objednávky a uzavretie Zmluvy

2.1. Objednávka cez E-Shop. Na internetovej stránke možno Objednávku predložiť priamo z webového rozhrania E-Shopu po zadaní povinných údajov požadovaných zo strany spoločnosti BONITA v objednávkovom formulári. Ak takáto Objednávka obsahuje aspoň základné údaje v rozsahu ods. 2.4 týchto VOP,  považuje sa za záväzný návrh Zákazníka na uzavretie Zmluvy.

2.2. Objednávka e-mailom. Objednávku možno taktiež predložiť jej odoslaním elektronickou poštou na adresu info@ihriska-bonita.sk. Ak takáto Objednávka obsahuje aspoň základné údaje v rozsahu ods. 2.4 týchto VOP,  považuje sa za záväzný návrh Zákazníka na uzavretie Zmluvy.

2.3. Objednávka u spoločnosti BONITA. Objednávku možno predložiť taktiež v neelektronickej forme na adrese spoločnosti BONITA alebo v jej iných obchodných priestoroch. Ak takáto Objednávka obsahuje aspoň základné údaje v rozsahu ods. 2.4 týchto VOP,  považuje sa za záväzný návrh Zákazníka na uzavretie Zmluvy.

2.4. Náležitosti Objednávky. Každá Objednávka Zákazníka musí okrem vyjadrenia vôle uzavrieť Zmluvu obsahovať aspoň nasledujúce údaje: a) Meno a priezvisko / obchodné meno; b) IČO, ak nejde o Zákazníka - Spotrebiteľa; c) bydlisko / sídlo;

d) Kontaktné údaje najmä v podobe tel. č. a e-mailu; e) DIČ a IČ DPH Zákazníka – Podnikateľa a Zákazníka – Nepodnikateľa; f) Identifikácia a bližšia špecifikácia objednávaného Tovaru alebo Diela; g) Spôsob dodania Tovaru a platby; h) Miesto dodania Tovaru alebo miesto zhotovenia (montáže) Diela; i) Termín dodania Tovaru alebo zhotovenia Diela. Pred odoslaním Objednávky je možné údaje skontrolovať alebo upraviť.

2.5. Uzatvorenie Zmluvy. Odoslaním alebo predložením Objednávky akýmkoľvek spôsobom ani jej doručením alebo prevzatím spoločnosťou BONITA nedochádza k uzatvoreniu Zmluvy medzi spoločnosťou BONITA a Zákazníkom. Spoločnosť BONITA písomne potvrdí Zákazníkovi prijatie Objednávky. Potvrdenie o doručení Objednávky zaslané spoločnosťou BONITA Zákazníkovi nepredstavuje prijatie Objednávky. Spoločnosť BONITA nie je povinná Objednávku prijať. Zmluva medzi spoločnosťou BONITA a Zákazníkom je uzatvorená až na základe výslovného a písomného prijatia Objednávky spoločnosťou BONITA, a to okamihom doručenia písomného potvrdenia spoločnosti BONITA o prijatí Objednávky Zákazníkovi. Potvrdenie o prijatí Objednávky vykoná spoločnosť BONITA rovnakým spôsobom, akým Zákazník – Spotrebiteľ predložil Objednávku. Uzatvorené Zmluvy spoločnosť BONITA ukladá a je k nim možné pristupovať prostredníctvom E-shopu alebo budú Zákazníkovi zaslané na základe jeho požiadavky.

2.6. Nedostatky v Objednávke. Ak nebude možné Objednávku spracovať pre neúplnosť alebo nesprávnosť údajov spoločnosť BONITA požiada Zákazníka – Spotrebiteľa na doplnenie alebo upozorní na nemožnosť uzavretia Zmluvy.

2.7. Objednávky Zákazníkov – Spotrebiteľov, Dopyt. Spoločnosť BONITA týmto upozorňuje Zákazníkov – Spotrebiteľov, že je povinná Zákazníkovi – Spotrebiteľovi vopred poskytnúť Povinné spotrebiteľské informácie. Spoločnosť BONITA preto Zákazníkovi – Spotrebiteľovi na základe nezáväzného Dopytu Zákazníka – Spotrebiteľa predloženého akoukoľvek formou poskytne Zákazníkovi – Spotrebiteľovi Povinné spotrebiteľské informácie spôsobom primeraným prostriedku komunikácie, akým obdržala Dopyt Zákazníka – Spotrebiteľa, vždy však v písomnej podobe. Ak Zákazník – Spotrebiteľ predloží spoločnosti BONITA akúkoľvek Objednávku pred tým, ako mu boli poskytnuté Povinné spotrebiteľské informácie, bude spoločnosť BONITA považovať takúto Objednávku za Dopyt.

2.8. Zmena Zmluvy. Akékoľvek zmeny Zmluvy musia byť vykonané písomnou formou, inak sú neplatné.

3. Ceny, platobné podmienky

3.1. Cena Tovaru. Pri predaji prostredníctvom E-Shopu sú ceny Tovaru uvádzané pri každom jednotlivom Tovare. Pri uzatvorení Zmluvy Iným elektronickým spôsobom sú ceny Tovaru Zákazníkom oznamované prostredníctvom elektronickej správy. Ceny Tovaru sú uvedené v mene EUR (€) s rozdelením na cenu bez dane z pridanej hodnoty a cenu vrátane dane z pridanej hodnoty. Ceny uvedené pri Tovare nezahŕňajú prepravné, balné, poštovné, colné poplatky a iné obdobné náklady, ktorých výška závisí od konkrétnej Objednávky, najmä od spôsobu dodania Tovaru, celkovej hmotnosti / objemu objednaného Tovaru, podmienok prepravcu, podmienok zhotovovania Diela atď, ktoré znáša Zákazník.

3.2. Celková Cena Tovaru. Pred umožnením odoslania Objednávky bude Zákazníkovi vypočítaná a zobrazená / oznámená celková Cena každého jednotlivého Tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty a nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. V  prípade objednania viac ako jedného kusu Tovaru bude uvedená aj celková súhrnná cena všetkých objednaných Tovarov vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých špecifikovaných nákladov spojených s dodaním Tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty. Celková cena Tovaru je vždy súčasťou Povinných spotrebiteľských informácií.

3.3. Spôsob úhrady Ceny Tovaru. Ak nebude dohodnuté inak, bude faktúra Zákazníkovi vystavená po prevzatí Tovaru dopravcom pre doručenie Zákazníkovi. Úhradu Ceny Tovaru je možné dohodnúť najmä nasledovne: a) pri prevzatí Tovaru b) Zákazníkom v prevádzke spoločnosti BONITA uhradí Zákazník cenu pri prevzatí Tovaru; c) pri dodaní Tovaru jeho doručením Zákazníkovi uhradí Zákazník cenu dobierkou pri prevzatí Tovaru; c) bankovým prevodom pred dodaním Tovaru na nasledujúci účet: Prijímateľ: BONITA GROUP SERVICE SK s.r.o., IBAN: SK22 1100 0000 0029 4615 2784, SWIFT: TATRSKBX, Banka: Tatra banka, a.s.; alebo d) bankovým prevodom po dodaní Tovaru na nasledujúci účet: Prijímateľ: BONITA GROUP SERVICE SK s.r.o., IBAN: SK22 1100 0000 0029 4615 2784, SWIFT: TATRSKBX, Banka: Tatra banka, a.s.

3.4. Výhrada vlastníckeho práva. Ak ide o Zákazníka – Podnikateľa alebo Zákazníka – Nepodnikateľa, vlastnícke právo k Tovaru nadobúda takýto Zákazník okamihom úplného zaplatenia celkovej kúpnej Ceny Tovaru, vrátane poplatkov na dopravu a ďalších súvisiacich poplatkov. Do okamihu zaplatenia Ceny v celom rozsahu nesmie Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ s Tovarom právne disponovať, najmä ho nesmie previesť na tretie osoby alebo ho právne zaťažiť.

3.5. Cena Diela. Celková cena Diela bude dohodnutá so Zákazníkom vždy individuálne, pričom vždy predstavuje Povinné spotrebiteľské informácie. Zákazník - Spotrebiteľ nie je povinný uhradiť viacpráce nad rámec dohodnutej celkovej Ceny, ak nebude v Zmluve alebo týchto VOP dohodnuté inak. Na Cenu Tovaru, ktorý bude v rámci Diela montovaný, sa primerane použijú ustanovenia 3.1 a 3.2 týchto VOP. Ak nie je v Zmluve dohodnuté inak, bude faktúra Zákazníkovi vystavená po dokončení Diela. Ak bola ako spôsob úhrady dohodnutá predfaktúra alebo zálohová faktúra, zaväzuje sa Zákazník uhradiť Cenu Diela v celom rozsahu pred zahájením zhotovovania Diela na základe vystavenej – zálohovej faktúry, pričom spoločnosť BONITA nie je v omeškaní so záväzkom zhotoviť Dielo pokým nie je Cena Diela v celom rozsahu uhradená. K Cene Diela sa nepripočítava cena za dodanie Tovaru (tj. napr. cena za dodanie kuriérom, poštou alebo priamo spoločnosťou BONITA).

3.6.  Omeškanie. V prípade porušenia povinnosti uhradiť Cenu alebo akýkoľvek iný peňažný záväzok včas sa Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ zaväzuje uhradiť spoločnosti BONITA zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z dlžnej čiastky za každý začatý deň omeškania, pričom nárok na náhradu škody týmto nie je dotknutý a ďalej zákonný úrok z omeškania. V prípade, že Zákazník – Podnikateľ alebo Zákazník - Nepodnikateľ neuhradí splatnú Cenu alebo iný peňažný záväzok v celej výške riadne a včas, nebude spoločnosť BONITA povinná plniť svoje záväzky plynúce z uzatvorenej Zmluvy až do úplného uhradenia Ceny, lehota dodania Tovaru a termín zhotovenia Diela sa posúvajú o počet dní omeškania Zákazníka s úhradou Ceny alebo iného peňažného záväzku, a ďalej v tomto prípade nie je daná zodpovednosť spoločnosti BONITA za prípadné škody, ani zodpovednosť spoločnosti BONITA za vady a Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ nemajú počas omeškania so zaplatením Ceny alebo iného peňažného záväzku práva zo zodpovednosti za vady ani zo záruky. V prípade omeškania Zákazníka – Podnikateľa alebo Zákazníka – Nepodnikateľa s úhradou splatnej Ceny alebo jej časti alebo iného peňažného záväzku je spoločnosť BONITA súčasne oprávnená odstúpiť od Zmluvy a uplatňovať právo na náhradu škody, a to najmä nákladov, ktoré spoločnosti BONITA vznikli v súvislosti s dodaním a výrobou dohodnutého Tovaru alebo montážou Diela a ďalej všetkých nákladov s tým súvisiacich, rovnako ako aj ušlý zisk.

3.7. Bezhotovostná úhrada. Ak nie je dohodnuté inak, je v prípade bezhotovostnej úhrady Ceny Zákazník povinný cenu uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa vystavenia daňového dokladu – faktúry Zákazníkovi. V prípade bezhotovostnej úhrady Ceny je Cena je uhradená dňom jej pripísania na bankový účet spoločnosti BONITA uvedený v daňovom doklade.

3.8. Zľavy, darčeky a bonusy. Pre zľavové či iné marketingové akcie platí, že ak nie je stanovené inak, nemožno jednotlivé poskytované zľavy a iné výhody kombinovať. Pokiaľ boli Zákazníkovi v rámci Zmluvy poskytnuté darčeky či iné bonusy, je existencia darovacej zmluvy závislá od existencie hlavnej Zmluvy a darovacia zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou zrušenia darovacej zmluvy v prípade zániku hlavnej Zmluvy. Uplatnenie zľavových kupónov a darčekových poukazov podlieha podmienkam dohodnutým v Zmluve alebo podmienkam uvedeným na kupóne alebo poukaze.

3.9. Daň z pridanej hodnoty. K Cene je vždy pripočítaná daň z pridanej hodnoty, okrem prípadov stanovených príslušnými právnymi predpismi. Ak nie je voči Zákazníkovi – Podnikateľovi alebo Zákazníkovi – Nepodnikateľovi uvedené výslovne inak, sú Ceny v akýchkoľvek materiáloch spoločnosti BONITA uvádzané bez DPH. V prípade zmeny zákonnej sadzby dane z pridanej hodnoty pred poskytnutím zdaniteľného plnenia bude Cena bez ďalšieho upravená podľa aktuálnej sadzby dane z pridanej hodnoty.

4. Dodacie podmienky Tovaru

4.1. Miesto dodania Tovaru. Miesto dodania Tovaru bude určené v Zmluve. Ak ide o Zákazníka – Podnikateľa alebo Zákazníka – Nepodnikateľa a nie je v Zmluve dohodnuté inak, bude dodanie Tovaru uskutočnené na základe dodacej podmienky EXW Drásov, Čedlosy 583, PSČ 664 24, Česká republika, INCOTERMS 2020.

4.2. Lehota na dodanie Tovaru. Dohodnutá lehota pre dodanie Tovaru plynie od uzavretia Zmluvy. Ak ide o Zákazníka – Spotrebiteľa a nebolo dohodnuté inak, lehota na dodanie predstavuje najviac 10 týždňov od uzavretia Zmluvy, pričom v prípade márneho uplynutia tejto lehoty má Zákazník – Spotrebiteľ právo odstúpiť od Zmluvy. Lehota na dodanie Tovaru sa v prípade omeškania Zákazníka – Podnikateľa a Zákazníka – Nepodnikateľa so zaplatením Ceny posúva o počet dní omeškania so zaplatením Ceny. V prípade márneho uplynutia lehoty na dodanie má Zákazník – Spotrebiteľ právo odstúpiť od Zmluvy ak spoločnosť BONITA odmietla dodanie alebo ak dodanie je pre Zákazníka - Spotrebiteľa mimoriadne dôležité vzhľadom na okolnosti uzavretia zmluvy alebo vopred oznámené okolnosti. Ak nie je dohodnuté inak, termín dodania je v prípade Zákazníka – Podnikateľa a Zákazníka – Nepodnikateľa 10 týždňov od uzatvorenia Zmluvy.

4.3. Prevzatie Tovaru. Tovar je Zákazník povinný prevziať v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste v závislosti od spôsobu dodania. Pokiaľ má byť Tovar dodaný pomocou prepravcu, je Zákazník povinný ho prevziať pri dodaní do miesta určenia. Pokiaľ Zákazník Tovar neprevezme, má spoločnosť BONITA právo od Zmluvy odstúpiť a právo na zaplatenie nákladov spojených s dodaním Tovaru, pokiaľ neboli uhradené pred dodaním Tovaru. V prípade opakovaného doručovania po neprevzatí Tovaru má spoločnosť BONITA právo na úhradu nákladov spojených s opakovaným dodávaním. Poškodený Tovar alebo Tovar s vadami nie je Zákazník povinný prevziať.

4.4. Kontrola Tovaru. Zákazník – Podnikateľ a Zákazník - Nepodnikateľ je povinný Tovar pri jeho prevzatí prezrieť a predovšetkým skontrolovať, či dodaný Tovar netrpí zjavnými vadami a obsahuje Sprievodnú dokumentáciu. Po prevzatí Tovaru Zákazníkom – Podnikateľom a Zákazníkom – Nepodnikateľom bez výhrad sa má za to, že Tovar pri dodaní netrpel žiadnymi zjavnými vadami.

4.5. Oznámenie poškodenia Tovaru. Prevzatie poškodeného alebo vadného Tovaru nemá vplyv na povinnosť Zákazníka uhradiť Cenu, tým nie je dotknuté právo Zákazníka zo zodpovednosti za vady. O poškodení dodaného Tovaru je možné spoločnosť BONITA informovať nasledovnými spôsobmi: a) online na zodpovedajúcej stránke E-Shopu; b) e-mailom na adrese info@ihriska-bonita.sk; c) osobne v ktorejkoľvek našej prevádzke; alebo d) telefonicky na telefónnom čísle: +421 910 359 434.

4.6. Prechod nebezpečenstva škody. Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Zákazníka - Spotrebiteľa okamihom prevzatia Tovaru. Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Zákazníka – Podnikateľa a Zákazníka – Nepodnikateľa v zmysle dohodnutej dodacej podmienky.

4.7. Balenie Tovaru. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, Tovar bude zabalený spôsobom vhodným pre jeho uchovanie a ochranu.

5. Podmienky zhotovenia Diela

5.1. Miesto zhotovenia Diela. Miesto zhotovenia Diela bude určené v Zmluve. Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ zodpovedá za vhodnosť a spôsobilosť miesta zhotovovania Diela a jeho stavebnú pripravenosť. V prípade nevhodnosti miesta zhotovovania Diela alebo stavebnej nepripravenosti má spoločnosť BONITA voči Zákazníkovi – Podnikateľovi a Zákazníkovi – Nepodnikateľovi právo navýšiť Cenu alebo odstúpiť od Zmluvy. V prípade, že miesto zhotovovania Diela nie je vhodné alebo spôsobilé na zhotovenie Diela napriek predchádzajúcemu písomnému upozorneniu zo strany spoločnosti BONITA, zaväzuje sa Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ k úhrade zmluvnej pokuty vo výške 350,- EUR, a to aj opakovane za každé porušenie.

5.2. Termín zhotovenia Diela. Termín zhotovenia Diela bude určený v Zmluve. Termín zhotovenia Diela sa posúva o celé dni, počas ktorých čo i len čiastočne nebolo možné Dielo zhotovovať z dôvodov nepriaznivých klimatických podmienok, pričom za nepriaznivú klimatickú podmienku bude vždy považovaná priemerná denná teplota menej ako 5 °C zaznamenaná na mieste zhotovenia Diela.  Termín zhotovenia Diela sa v prípade omeškania Zákazníka – Podnikateľa a Zákazníka – Nepodnikateľa so zaplatením Ceny posúva o počet dní omeškania so zaplatením Ceny. Ak nie je dohodnuté inak, je termín vykonania Diela 10 týždňov od uzatvorenia Zmluvy.

5.3. Použitie tretej osoby. Pri zhotovení Diela je spoločnosť BONITA oprávnená použiť tretiu osobu, pričom v takomto prípade zodpovedá, ako by Dielo zhotovovala sama.

5.4. Montované prvky. Spoločnosť BONITA týmto upozorňuje a poučuje Zákazníka, že Dielo (najmä jednotlivé herné prvky, fitness (posilňovacie) stroje a/alebo vonkajšie cvičiská) bude spoločnosťou BONITA zhotovované na dohodnutom mieste podľa jednotlivých technických listov príslušných montovaných súčastí, tak aby boli splnené technické parametre. Pokiaľ nebude v Zmluve dohodnuté priestorové rozmiestnenie jednotlivých samostatných prvkov Diela, bude priestorové rozmiestnenie určené spoločnosťou BONITA.

5.5. Terénne úpravy. Ak nie je dohodnuté so Zákazníkom – Podnikateľom alebo Zákazníkom – Nepodnikateľom inak alebo ak tieto VOP nestanovujú inak, nie sú súčasťou Ceny Diela prípadné terénne úpravy, úpravy povrchu (dopadových plôch) podľa STN EN 1177+A1 (resp. normy STN EN 16630 v prípade, že je predmetom Diela Tovar druhu tzv. fitnes – posilňovacie – stroje a/alebo tzv. street workout) a odvoz a uloženie vykopanej zeminy.

5.6. Súčinnosť a prístupnosť miesta zhotovenia Diela. Spoločnosť BONITA upozorňuje Zákazníka, že na vykonanie Diela je nevyhnutná súčinnosť Zákazníka, a to mimo iné najmä vo forme sprístupnenia miesta zhotovenia Diela tak, aby miesto zhotovenia Diela bolo po celý čas montáže dostupné pre menšiu zemnú techniku (napr. pásový minibager, kolesový viacúčelový nakladač typu UNC a pod.). Termín zhotovenia Diela sa bez ďalšieho posúva o taký počet dní, počas koľkých čo i len čiastočne nebola súčinnosť zo strany Zákazníka poskytnutá (napr. miesto zhotovovania Diela nebolo prístupné). Ak miesto zhotovenia Diela nebude prístupné ani do 5 dní po doručení písomnej výzvy Zákazníkovi, má spoločnosť BONITA právo odstúpiť od Zmluvy.

5.7. Stavebná pripravenosť. Spoločnosť BONITA upozorňuje, že miesto zhotovenia Diela musí spĺňať základné podmienky stavebnej pripravenosti, najmä musí byť vyčistené od ostrých predmetov, musí byť rovinaté a prípadná svahovitosť nesmie presahovať 2 %, musí vyhovovať norme STN EN 1177+A1, prípadne norme STN EN 16630, nesmú cezeň viesť žiadne inžinierske siete. Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ vyhlasujú a zaväzujú sa zabezpečiť, že miesto zhotovenia Diela spĺňa podmienky stavebnej pripravenosti definované v tomto ustanovení, v súvisiacej technickej dokumentácii, Zmluve alebo akejkoľvek jej prílohe, prípadne v akomkoľvek inom verejnoprávnom alebo súkromnoprávnom dokumente, smernici, norme či rozhodnutí. Ak miesto zhotovenia Diela nebude spĺňať podmienky stavebnej pripravenosti ani do 5 dní po doručení písomnej výzvy Zákazníkovi na poskytnutie súčinnosti, má spoločnosť BONITA právo odstúpiť od Zmluvy. Zákazník je súčasne povinný zabezpečiť možnosť napojenia a odberu elektrickej energie a vody z rozvodov v mieste zhotovenia Diela, najďalej však vo vzdialenosti 20 metrov od miesta zhotovenia Diela, pričom Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ je povinný uvedené zabezpečiť na vlastné náklady.

5.8. Právna pripravenosť. Spoločnosť BONITA upozorňuje Zákazníka, že zhotovenie Diela môže vyžadovať zabezpečenie verejnoprávnych alebo súkromnoprávnych podmienok zhotovenia Diela, najmä územné rozhodnutia, stavebné povolenia, súhlasy vlastníkov nehnuteľností alebo iných dotknutých osôb, záväzné stanoviská alebo vyjadrenia akýchkoľvek orgánov verejnej moci či prevádzkovateľov infraštruktúry, ktoré sú alebo môžu byť potrebné pre zhotovenie Diela, pričom ich zabezpečenie nevykonáva spoločnosť BONITA v žiadnom rozsahu a nie sú súčasťou Diela. Sprístupnením miesta zhotovenia Diela bez ďalšieho spoločnosť BONITA predpokladá, že všetky podmienky uvedené v tomto ustanovení sú splnené. Termín zhotovenia Diela sa bez ďalšieho posúva o taký počet dní, počas koľkých čo i len čiastočne podmienky v zmysle tohto ustanovenia neboli splnené. Ak sa ukáže, že podmienky v zmysle tohto ustanovenia nie sú splnené a Dielo tak nemôže byť vykonané, má spoločnosť BONITA právo od Zmluvy odstúpiť a Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ sa v takomto prípade zaväzujú uhradiť Spoločnosti BONITA zmluvnú pokutu vo výške Ceny Diela.

5.9. Viacpráce za pozemné úpravy. Ak nie je dohodnuté inak, Zmluva o Dielo zahŕňa zhotovenie Diela na podklade bežnej zeminy. V prípade, že bude pri začatí zhotovenia Diela zistené, že je miesto zhotovenia Diela tvorené navážkou rôzneho druhu materiálu (betón, stavebná sutina a pod.), skalnatým podložím, betónovým podkladom či asfaltom alebo iným neprirodzeným podložím, zaväzuje sa Zákazník uhradiť cenu za viacpráce spojené s dodatočnými pozemnými prácami a sťaženými podmienkami pri zhotovovaní Diela vo výške 40,– EUR/hod./osoba bez DPH, pričom Zákazník je povinný uhradiť všetky náklady spojené s realizáciou viacprác. Zákazník – Spotrebiteľ je v takomto prípade oprávnený od Zmluvy odstúpiť, pričom v takomto prípade bude povinný uhradiť spoločnosti BONITA Cenu za plnenie skutočne poskytnuté do okamihu odstúpenia od Zmluvy.

5.10. Zabezpečenie miesta zhotovenia Diela. Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ je povinný na vlastné náklady zabezpečiť miesto zhotovovania Diela (stavenisko) po celý čas zhotovovania Diela proti vniknutiu tretích osôb alebo zvierat.

5.11. Nebezpečenstvo škody na Diele. Nebezpečenstvo škody na Diele prechádza na Zákazníka prevzatím Diela. Ak bolo dohodnuté prevzatie Diela po častiach, prechádza nebezpečenstvo škody na Diele k prevzatej časti jej prevzatím. Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ nadobúda vlastnícke právo k veciam tvoriacim Dielo až úplným uhradením Ceny Diela.

5.12. Prevzatie Diela. O prevzatí Diela spíše spoločnosť BONITA a Zákazník písomný protokol. Dielo je odovzdané podpisom odovzdávacieho protokolu Zákazníkom bez výhrad a vád brániacich užívaniu Diela. Záväzok spoločnosti BONITA zhotoviť pre Zákazníka Dielo je splnený rovnako aj v tom prípade, že Zákazník bezdôvodne, tj. bez uvedenia spôsobilého a oprávneného dôvodu neprevzatia Diela do odovzdávacieho protokolu, nepotvrdí prevzatie Diela, a to ani v dodatočnej lehote stanovenej spoločnosťou BONITA.

5.13. Vady nebrániace užívaniu Diela. Záväzok Zákazníka zaplatiť spoločnosti BONITA plnú Cenu prevzatého Diela nie je vadami dotknutý. Zákazníkovi v takomto prípade vznikajú práva z vadného plnenia špecifikované ďalej v týchto VOP.

5.14. Zatrávňovacia doska. Pokiaľ je predmetom Diela herný prvok s vytvorením dopadovej plochy v podobe tzv. zatrávňovacej dosky grass, tak a) montáž dopadovej plochy obsahuje položenie plastovej podkladovej siete, položenie zatrávňovacích dosiek a zaistenie dosiek proti posunu kolíkmi; b) spoločnosť BONITA týmto upozorňuje Zákazníka, že zatrávňovacie dosky grass môžu po položení vykazovať výškové nerovnosti, a to v závislosti od profilu podkladu. Tieto prípadné výškové nerovnosti pri zatrávňovacích doskách grass tak nie sú vadou Diela ani Tovaru. Zatrávňovacie dosky grass ďalej nemožno o. i. inštalovať na čerstvú nezhutnenú zeminu, a to z dôvodu postupného sadania zeminy. Zatrávňovacie dosky grass sa tak môžu inštalovať len na pokosený trávnik a pevný podklad; c) Spoločnosť BONITA týmto upozorňuje Zákazníka, že zatrávňovacia doska grass plní svoju výrobcom udávanú funkciu dopadovej plochy len v prípade, keď sa na nej nachádza a prerastá ňou celistvá udržiavaná trávnatá plocha. Zatrávňovacia doska grass bez následnej celistvej trávnatej plochy na nej neplní funkciu dopadovej plochy v rozsahu uvádzanej výrobcom.

5.15. Štrk. Pokiaľ je predmetom Diela herný prvok s dopadovou plochou v podobe Štrku (plochy z prírodného kameniva – malé hladké okruhliaky) a: a) pokiaľ vybudovanie tohto druhu dopadovej plochy nie je súčasťou predmetu Diela, spoločnosť BONITA upozorňuje Zákazníka, že je nutná úprava povrchu (dopadovej plochy) podľa normy STN EN 1177+A1 (okruhliaky s frakciou 2 – 8 mm); a b) pokiaľ vybudovanie tohto druhu dopadovej plochy je súčasťou predmetu Diela, úprava povrchu (dopadovej plochy) podľa STN EN 1177+A1 je súčasťou Diela a Ceny.

5.16.

  1. Guma. Pokiaľ je predmetom Diela herný prvok s dopadovou plochou v podobe liatej gumy a: a) pokiaľ vybudovanie tohto druhu dopadovej plochy nie je súčasťou predmetu Diela, spoločnosť BONITA upozorňuje Zákazníka, že je nutná úprava povrchu (dopadovej plochy) podľa normy STN EN 1177+A1 (guma); a b) pokiaľ vybudovanie tohto druhu dopadovej plochy je súčasťou predmetu Diela, úprava povrchu (dopadovej plochy) podľa STN EN 1177+A1 je súčasťou Diela a Ceny a montáž liatej gumy zahŕňa vykopanie povrchu (bagrovanie) do hĺbky 200 mm, zhutnené drvené kamenivo fr. 16 – 32 – 100 mm, zhutnené drvené kamenivo fr. 4 – 8 – 50 mm.

6. Odstúpenie od Zmluvy

6.1. Následky odstúpenia od Zmluvy. Odstúpením od Zmluvy sa Zmluva od začiatku ruší a strany sú povinné vrátiť si všetko, čo na základe zrušenej Zmluvy poskytli. Ak vrátenie plnenia nie je možné, bude poskytnutá peňažná náhrada. Odstúpením od Zmluvy sa ruší aj na nej závislá darovacia zmluva. Od Zmluvy je možné odstúpiť za podmienok, ktoré sú stanovené v týchto VOP, alebo ak tak stanovujú právne predpisy.

6.2. Odstúpenie od Zmluvy spoločnosťou BONITA. Spoločnosť BONITA je oprávnená odstúpiť od Zmluvy voči Zákazníkovi – Podnikateľovi a Zákazníkovi – Nepodnikateľovi okrem dôvodov uvedených v iných ustanoveniach týchto VOP kedykoľvek odo dňa uzavretia Zmluvy do okamihu, keď Zákazník prevezme Tovar alebo Dielo, a to z dôvodov: a) vyčerpania zásob objednaného Tovaru; b) neprevzatia Tovaru pri jeho dodaní; c) zneužitia objednávkového systému E-Shopu; d) uvedenia nesprávnych údajov Zákazníka v Objednávke; e) nesplnenia akejkoľvek povinnosti Zákazníka ani v dodatočnej lehote poskytnutej spoločnosťou BONITA.

7. Informácia pre Zákazníka - Spotrebiteľa o práve odstúpiť od Zmluvy

7.1. Právo na odstúpenie od Kúpnej Zmluvy. Zákazník - Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa: a) prevzatia Tovaru, b) prevzatia poslednej dodávky Tovaru, pokiaľ ide o Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru; c) prevzatia prvej dodávky Tovaru, pokiaľ ide o Zmluvu, ktorej predmetom je pravidelná opakovaná dodávka Tovaru, ako aj pred začatím plynutia tejto lehoty, bez akejkoľvek sankcie a bez nutnosti udania dôvodu odstúpenia.

7.2. Právo na odstúpenie od Zmluvy o Dielo. Zákazník - Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Zmluvy o Dielo do 14 kalendárnych dní odo dňa uzavretia Zmluvy, bez akejkoľvek sankcie a bez nutnosti udania dôvodu odstúpenia.

7.3. Nemožnosť odstúpenia od Zmluvy o Dielo. Spoločnosť BONITA týmto poučuje Zákazníka – Spotrebiteľa, že nemôže odstúpiť od Zmluvy v zmysle 7.2 týchto VOP (tj. do 14 dní od uzatvorenia Zmluvy bez udania dôvodu) po zhotovení (tj. dokončené a odovzdané/prevzaté) Diela v prípade, ak bolo Dielo zhotovené (tj. dokončené a odovzdané/prevzaté). Ak Zákazník – Spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy v zmysle ods. 7.2 týchto VOP ešte pred zhotovením Diela, je Zákazník – Spotrebiteľ povinný uhradiť spoločnosti BONITA Cenu za plnenie skutočne poskytnuté do okamihu odstúpenia od Zmluvy. Ustanovenie tohto odstavca sa použije výlučne v prípade, ak bolo zhotovovanie Diela zahájené pred uplynutím lehoty na odstúpenie s výslovným súhlasom Zákazníka – Spotrebiteľa udeleným vopred a ak súčasne Zákazník – Spotrebiteľ vyhlásil, že bol o následku nemožnosti odstúpiť od Zmluvy poučený.

7.4. Nemožnosť odstúpenia od Zmluvy. Zákazník – Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od Zmluvy v zmysle ods. 7.1 a 7.2 týchto VOP v prípade, že predmetom Zmluvy je: a) predaj Tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý spoločnosť BONITA nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy b) dodanie Tovaru vyrobeného podľa špecifikácií Zákazníka - Spotrebiteľa alebo Tovaru vyrobeného na mieru; c) predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze; d) predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený; e) predaj Tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom; f) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Zákazník - Spotrebiteľ výslovne požiadal spoločnosť BONITA, to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného Tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy pracovníka spoločnosti BONITA u Zákazníka – Spotrebiteľa a tento si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal; g) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený; h) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe zmluvy o predplatnom; i) preprava Tovaru, nájom automobilov, poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa Zmluvy má spoločnosť BONITA poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote; alebo j) v prípade iných zmlúv, ak tak stanovuje zákon č. 108/2024 Z. z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (daľej tiež ako „ZoOS“), ktoré však nespadajú do činnosti spoločnosti BONITA a ktoré tak štandardne neuzatvára.

7.5. Spôsob odstúpenia. Lehota na odstúpenie od Zmluvy je zachovaná, ak Zákazník - Spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy spoločnosti BONITA najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty na odstúpenie od Zmluvy. Písomné oznámenie o odstúpení od Zmluvy môže Zákazník - Spotrebiteľ odoslať na e-mailovú adresu: info@ihriska-bonita.sk alebo na poštovú adresu: BONITA GROUP SERVICE SK s.r.o., Bratislava, Plynárenská 1, PSČ 821 09, Slovenská republika alebo akýmkoľvek iným spôsobom, ktorý zaistí doručenie oznámenia spoločnosti BONITA. K uplatneniu práva na odstúpenie od Zmluvy môže Zákazník - Spotrebiteľ využiť aj formulár, ktorý je súčasťou týchto VOP ako jeho príloha. Ak bola Zmluva uzatvorená ústne, pre odstúpenie postačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie Zákazníka - Spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu odstúpiť od Zmluvy.

7.6. Vrátenie Tovaru. Ak bol Tovar už dodaný, je Zákazník - Spotrebiteľ povinný ho vrátiť, a to najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy späť spoločnosti BONITA na adresu Čedlosy 583, 664 24 Drásov, Česká republika alebo na ktorúkoľvek prevádzku spoločnosti BONITA. Lehota sa považuje za zachovanú, ak je Tovar odoslaný späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Pri odstúpení od Zmluvy znáša náklady na vrátenie Tovaru Zákazník - Spotrebiteľ, a to aj v prípade Tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Spoločne s Tovarom je Zákazník – Spotrebiteľ povinný vrátiť všetky darčeky a bonusy poskytnuté na základe zmlúv zaniknutých v dôsledku odstúpenia od Zmluvy.

7.7. Poškodenie Tovaru. V prípade, ak Zákazník - Spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy v rámci lehoty 14 dní podľa ZoOS a doručí spoločnosti BONITA Tovar, ktorého hodnota je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru, má spoločnosť BONITA voči Zákazníkovi - Spotrebiteľovi nárok na náhradu škody spôsobenej na Tovare.

7.8. Vrátenie uhradenej Ceny. Spoločnosť BONITA bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy vráti Zákazníkovi - Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijala v súvislosti so Zmluvou, t. j. vrátane Ceny a nákladov na dodanie Tovaru Zákazníkovi - Spotrebiteľovi. Spoločnosť BONITA nie je povinná uhradiť Zákazníkovi - Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ktorými sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Zákazník - Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný spoločnosťou BONITA. Spoločnosť BONITA nie je povinná vrátiť Zákazníkovi - Spotrebiteľovi platby pred tým, ako jej je Tovar doručený alebo kým Zákazník - Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie Tovaru späť spoločnosti BONITA. Vrátenie všetkých platieb v zmysle tohto ustanovenia vykoná spoločnosť BONITA rovnakým spôsobom, akým bola vykonaná platba pri uzavretí Zmluvy, prípadne iným spôsobom, s ktorým Zákazník - Spotrebiteľ výslovne súhlasil, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

7.9. Neskoršie odstúpenie od Zmluvy. Zákazník – Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy až do zhotovenia Diela, je však povinný zaplatiť spoločnosti BONITA sumu, ktorá pripadá na práce už vykonané, pokiaľ ich výsledok nie je inak použiteľný, a nahradiť spoločnosti BONITA účelne vynaložené náklady. Zákazník - Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj vtedy, ak je zrejmé, že Dielo nebude včas hotové alebo nebude vykonané riadne, a ak spoločnosť BONITA neurobí nápravu ani v poskytnutej primeranej lehote.

8. Zodpovednosť za vady

8.1. Zákazník – Spotrebiteľ. Práva a povinnosti z vadného plnenia sa v prípade Zákazníkov – Spotrebiteľov riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, t. j. predovšetkým ustanoveniami OZ a ZoOS.

8.2. Reklamačný poriadok. Práva Zákazníka – Spotrebiteľa zo zodpovednosti spoločnosti BONITA za vady a prípadne Spotrebiteľskej záruky, podmienky a spôsob Reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno Reklamáciu uplatniť, sú podrobnejšie upravené v Reklamačnom poriadku spoločnosti BONITA, ktorý tvorí súčasť týchto VOP ako čl. 9.

8.3. Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ. Práva a povinnosti z vadného plnenia sa v prípade Zákazníkov – Podnikateľov a Zákazníkov – Nepodnikateľov riadia ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov. Spoločnosť BONITA poskytne záruku na Tovar alebo Dielo Zákazníkovi – Podnikateľovi a Zákazníkovi - Nepodnikateľovi len v prípade, že bola vopred písomne dohodnutá alebo stanovená v týchto VOP. Údaje o technickej špecifikácii Tovaru alebo Diela či akékoľvek iné uvedené údaje sa nepovažujú za záruku.

9. Reklamačný poriadok pre Zákazníka - Spotrebiteľa

9.1. Pôsobnosť reklamačného poriadku. Ustanovenia tohto článku VOP predstavujú reklamačný poriadok pre Zákazníka – Spotrebiteľa. Ustanovenia tohto článku sa použijú na všetky Kúpne Zmluvy a Zmluvy o Dielo uzatvorené Zákazníkom - Spotrebiteľom. Ak je niekde v tomto článku odkazované iba na Tovar alebo iba na Dielo, zahŕňa daný pojem vždy Tovar aj Dielo v závislosti od typu Zmluvy.

9.2. Zodpovednosť za vady. Spoločnosť BONITA zodpovedá za to, že Tovar a Dielo spĺňajú všeobecné požiadavky v zmysle ustanovenia § 617 OZ a dohodnuté požiadavky v zmysle ustanovenia § 616 OZ, že majú vlastnosti výslovne vymienené alebo obvyklé, že ich možno použiť podľa povahy a účelu Zmluvy alebo podľa toho, čo bolo dojednané, a že nemajú právne vady. Ak Tovar alebo Dielo nespĺňajú tu uvedené požiadavky, alebo ak používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva, Tovar alebo Dielo majú vady.

9.3. Časové hľadisko zodpovedaných vád. Spoločnosť BONITA zodpovedá za vady, ktoré má predaný Tovar alebo Dielo pri dodaní a ktoré sa prejavia do dvoch rokov od dodania, ak nie je zmluvou, týmito VOP alebo právnym predpisom uvedené inak. Ak ide o použitý Tovar alebo Dielo, spoločnosť BONITA zodpovedá za vady, ktoré sa prejavia počas jedného roka od dodania.

9.4. Požiadavky na Tovar a Dielo. Tovar a Dielo musia byť v súlade s všeobecnými požiadavkami v zmysle ustanovenia § 617 OZ tým, a) že sú vhodné na všetky účely, na ktoré sa Tovar alebo Dielo rovnakého druhu bežne používa, s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania, ak boli vypracované, b) že zodpovedajú opisu a kvalite vopred poskytnutej vzorky alebo modelu, c) že sú dodané s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré možno dôvodne očakávať, a d) že sú dodané v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť, aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké možno dôvodne očakávať vzhľadom na povahu Tovaru alebo Diela a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie spoločnosti BONITA. Tovar a Dielo musia byť súčasne v súlade s dohodnutými podmienkami v zmysle ustanovenia § 616 OZ. Za vadu sa považuje aj dodanie iného Tovaru alebo Diela ako bol dojednaný v Zmluve.

9.5. Výnimka zo všeobecných požiadaviek. Ak spoločnosť BONITA pri uzavretí Zmluvy výslovne oboznámila Zákazníka – Spotrebiteľa, že určitá vlastnosť Tovaru alebo Diela nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a Zákazník - Spotrebiteľ s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil, Tovar alebo Dielo nemusí spĺňať všeobecné požiadavky.

9.6. Vady spôsobené montážou. Spoločnosť BONITA zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ak montáž alebo inštalácia bola súčasťou Zmluvy a bola vykonaná spoločnosťou BONITA alebo na jej zodpovednosť, alebo montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať Zákazník – Spotrebiteľ sám vykonal nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytla spoločnosť BONITA.

9.7. Záruka za Dielo - Stavbu. Ak Dielo predstavuje stavbu, zodpovedá spoločnosť BONITA aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe v trvaní troch rokov odo dňa, kedy mal Zákazník – Spotrebiteľ Dielo prevziať. Spoločnosť BONITA zodpovedá taktiež za to, že Dielo zodpovedá príslušnej záväznej technickej norme. Spoločnosť BONITA nezodpovedá za vady Diela, ktorých príčinou je vadnosť materiálu dodaného Zákazníkom - Spotrebiteľom alebo nevhodnosť jeho pokynov, ak Zákazníka - Spotrebiteľa na vadnosť materiálu alebo nevhodnosť jeho pokynov upozornila.

9.8. Záruka. Spoločnosť BONITA môže poskytnúť Zákazníkovi – Spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku nad rámec zákonnej zodpovednosti za vady, ktorou sa zaviaže vrátiť Zákazníkovi – Spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť Tovar alebo Dielo alebo zabezpečiť údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady (ďalej tiež ako „Spotrebiteľská záruka“). Ustanovenia o Spotrebiteľskej záruke sa aplikujú iba v prípade, ak bola Spotrebiteľská záruka skutočne poskytnutá.

9.9. Plynutie záruky. Ak bola Spotrebiteľská záruka poskytnutá, záručná doba začína plynúť od prevzatia Tovaru alebo Diela Zákazníkom - Spotrebiteľom. Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového Tovaru. Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta.

9.10. Dĺžka záručnej doby. V prípade, že na Tovare alebo Diele bude vykonávaná údržba v súlade s technickými podmienkami a budú používané originálne náhradné diely, to všetko podľa špecifikácie v Prevádzkovej knihe alebo iných dokumentoch dodaných s Tovarom alebo Dielom, je Spotrebiteľská záruka na jednotlivé herné prvky (resp. fitnes – posilňovacie – stroje a/alebo tzv. street workout) poskytnutá nasledovne: a) 120 mesiacov Spotrebiteľská záruka na diely, ako napr. bariéry, telá pružinových hojdačiek, čelá šmýkačiek a pod., ktoré sú vyrobené z vysokotlakového celozafarbeného polyetylénu (HDPE) alebo z vysokotlakového laminátu (HPL); b) 60 mesiacov  Spotrebiteľská záruka na nosné časti konštrukcií herných prvkov (resp. fitness – posilňovacích – strojov a/alebo tzv. street workoutu) (nevzťahuje sa na povrchovú úpravu, farbu, lak, zinok a pod.); c) 60 mesiacov  Spotrebiteľská záruka na ostatné kovové a drevené časti herných prvkov (resp. fitness – posilňovacích – strojov a/alebo tzv. street workoutu) (nevzťahuje sa na povrchovú úpravu, farbu, lak, zinok a pod.); d) 20 rokov Spotrebiteľská záruka na antikorové konštrukcie. Zákazník – Spotrebiteľ má v rámci Spotrebiteľskej záruky rovnaké nároky ako zo zodpovednosti za vady.

9.11. Potvrdenie o záruke. Ako potvrdenie o  Spotrebiteľskej záruke Tovaru alebo Diela slúži doklad o kúpe Tovaru alebo Diela a/alebo záručný list.

9.12. Lehota na uplatnenie práv. Práva zo zodpovednosti za vady môže Zákazník – Spotrebiteľ uplatňovať, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby trvania zodpovednosti za vady v zmysle ustanovenia ods. 9.3 týchto VOP. Vadu krytú Spotrebiteľskou zárukou je nevyhnutné vytknúť do šiestich mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia určenej záručnej doby, ak nie je v záručnom liste určené inak.

9.13.  Práva zo zodpovednosti za vady. Ak sú splnené predpoklady na vznik zodpovednosti za vady a ak Zákazník – Spotrebiteľ včas vytkol vadu, má Zákazník – Spotrebiteľ právo: a) na odstránenie vady opravou alebo výmenou, b) právo na primeranú zľavu z Ceny alebo c) právo od Zmluvy odstúpiť. Zákazník – Spotrebiteľ môže odoprieť zaplatiť kúpnu Cenu alebo jej časť, kým si spoločnosť BONITA nesplní svoje povinnosti, ktoré vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže je Zákazník – Spotrebiteľ v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením Ceny alebo jej časti. Zákazník - Spotrebiteľ zaplatí Cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností spoločnosťou BONITA.

9.14. Oprava alebo výmena. Zákazník – Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil spoločnosti BONITA neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar alebo Dielo bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, je spoločnosť BONITA oprávnená odmietnuť opravu alebo výmenu. Na účely opravy alebo výmeny Zákazník – Spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní Tovar alebo Dielo na náklady spoločnosti BONITA. Ak Zákazník – Spotrebiteľ neprevezme Tovar alebo Dielo v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže byť predané spoločnosťou BONITA. Spoločnosť BONITA zodpovedá za vady náhradného Tovaru alebo Diela.

9.15. Zľava z Ceny. Zákazník – Spotrebiteľ má nárok na zľavu z Ceny ak: a) nedošlo k oprave ani výmene, b) spoločnosť BONITA odmietla odstrániť vadu, c) Tovar alebo Dielo má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene, d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo e) z vyhlásenie spoločnosti BONITA alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Zákazníka - Spotrebiteľa.

9.16. Odstúpenie od Zmluvy pre vady. Zákazník – Spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy pre vady z rovnakých dôvodov, ako pri vzniku nároku na zľavu z Ceny. Odstúpenie od Zmluvy je možné aj iba vo vzťahu k vadnej časti Zmluvy. Zákazník – Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy pre vady, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Po odstúpení od Zmluvy alebo jej časti vráti Zákazník - Spotrebiteľ Tovar alebo Dielo spoločnosti BONITA na jej náklady. Spoločnosť BONITA po odstúpení od Zmluvy vráti Zákazníkovi – Spotrebiteľovi Cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia Tovaru alebo Diela alebo po preukázaní, že vec bola spoločnosti BONITA zaslaná, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

9.17. Spôsob reklamácie. Zákazník - Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vady Tovaru a zo Spotrebiteľskej záruky voči spoločnosti BONITA, ktorýmkoľvek z nasledovných spôsobov: a) písomne na adrese: BONITA GROUP SERVICE SK s.r.o., Bratislava, Plynárenská 1, PSČ 821 09, Slovenská republika; b) zaslaním e-mailu na e-mailovú adresu: info@ihriska-bonita.sk; c) ak je v záručnom liste či inom doklade, na obale tovaru alebo v E-Shope uvedená iná osoba určená na uplatnenie zodpovednosti za vady, u tejto osoby.

9.18. Obsah Reklamácie. Pre posúdenie Reklamácie potrebuje spoločnosť BONITA nasledovné informácie: a) údaje Zákazníka - Spotrebiteľa; b) kontaktné údaje Zákazníka - Spotrebiteľa; c) popis vád či jeho časti (Zákazník - Spotrebiteľ môže pripojiť aj fotodokumentáciu vád Tovaru); d) Zákazníkom - Spotrebiteľom zvolené právo z vadného plnenia (tj. oprava, výmena, zľava z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy); e) v prípade, že si Zákazník - Spotrebiteľ zvolí ako právo z vadného plnenia odstúpenie od Zmluvy či primeranú zľavu z kúpnej ceny Tovaru, údaje pre vrátenie Ceny, resp. jej časti.

9.19. Potvrdenie o Reklamácii. Spoločnosť BONITA bez zbytočného odkladu po uplatnení práv z vadného plnenia alebo zo Spotrebiteľskej záruky zo strany Zákazníka - Spotrebiteľa, vydá Zákazníkovi - Spotrebiteľovi písomné potvrdenie (za písomnú formu sa považuje rovnako e-mailová správa) o tom, kedy Zákazník - Spotrebiteľ právo z vadného plnenia alebo zo záruky uplatnil, čo je obsahom Reklamácie, aké právo Zákazník – Spotrebiteľ zvolil a lehotu na odstránenie vady.

9.20. Predloženie Tovaru. Tovar je možné pre účely Reklamácie odovzdať spoločnosti BONITA na adrese: Čedlosy 583, 664 24 Drásov, Česká republika alebo na adrese ktorejkoľvek prevádzkarne spoločnosti BONITA. 

9.21. Lehota na vybavenie Reklamácie. Spoločnosť BONITA Reklamáciu vybaví v lehote stanovenej v potvrdení o Reklamácii, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý spoločnosť BONITA nemôže ovplyvniť.

9.22. Spôsoby vybavenia Reklamácie. Vybavením Reklamácie sa rozumie ukončenie Reklamačného konania (a) odovzdaním opraveného Tovaru alebo Diela, (b) výmenou Tovaru alebo Diela alebo jeho vadnej časti, (c) vrátením Ceny, (d) vyplatením primeranej zľavy z Ceny, (e) písomná výzva na prevzatie plnenia alebo (f) písomne odôvodnené zamietnutie Reklamácie.

9.23. Potvrdenie o vybavení Reklamácie. O vybavení Reklamácie spoločnosť BONITA zašle Zákazníkovi - Spotrebiteľovi najneskôr do uplynutia lehoty určenej na vybavenie Reklamácie písomné potvrdenie rovnakým spôsobom, akým bola Reklamácia zo strany Zákazníka - Spotrebiteľa uplatnená, pričom za písomnú formu sa považuje rovnako e-mailová správa.

10 Zodpovednosť za vady, záruka a Reklamácia Zákazníkom – Podnikateľom a Zákazníkom - Nepodnikateľom

10.1. Pôsobnosť. Ustanovenia tohto článku VOP sa použijú na všetky Kúpne Zmluvy a Zmluvy o dielo uzatvorené Zákazníkom – Podnikateľom a Zákazníkom - Nepodnikateľom. Ak je niekde v tomto článku odkazované iba na Tovar alebo iba na Dielo, zahŕňa daný pojem vždy Tovar aj Dielo v závislosti od typu Zmluvy.

10.2. Záruka. V prípade, že na Tovare alebo Diele bude vykonávaná údržba v súlade s technickými podmienkami a budú používané originálne náhradné diely, to všetko podľa špecifikácie v Prevádzkovej knihe alebo iných dokumentoch dodaných s Tovarom alebo Dielom, je záruka na jednotlivé herné prvky (resp. fitnes – posilňovacie – stroje a/alebo tzv. street workout) poskytnutá nasledovne: a) 120 mesiacov záruka na diely, ako napr. bariéry, telá pružinových hojdačiek, čelá šmýkačiek a pod., ktoré sú vyrobené z vysokotlakového celozafarbeného polyetylénu (HDPE) alebo z vysokotlakového laminátu (HPL); b) 60 mesiacov záruka na nosné časti konštrukcií herných prvkov (resp. fitness – posilňovacích – strojov a/alebo tzv. street workoutu) (nevzťahuje sa na povrchovú úpravu, farbu, lak, zinok a pod.); c) 60 mesiacov záruka na ostatné kovové a drevené časti herných prvkov (resp. fitness – posilňovacích – strojov a/alebo tzv. street workoutu) (nevzťahuje sa na povrchovú úpravu, farbu, lak, zinok a pod.); d) 24 mesiacov záruka na povrchovú úpravu (najmä farbu, lak, zinok a pod.), stálofarebnosť (HPL, HDPE); e) 24 mesiacov záruka na vrstvené materiály (napr. preglejka), šmýkačky, pružiny a diely na ich upevnenie, ložiská, spojovací materiál; f) 20 rokov záruka na antikorové konštrukcie; g) 6 mesiacov záruka na pohyblivé časti fitnes strojov; h) 24 mesiacov na ostatné nešpecifikované časti.

  1. 10.3. Výluky zo záruky. Záruka sa nevzťahuje na spotrebný materiál, na nedostatky a/alebo vady spôsobené nevhodným používaním, používaním v rozpore so Sprievodnou dokumentáciou, neautorizovaným zásahom, vady vzniknuté vandalizmom, zavinením tretej osoby, násilným poškodením, nevhodnou údržbou, neodborným zaobchádzaním, použitím a inštaláciou v rozpore s technickými podmienkami, prirodzeným opotrebením, nedodržaním harmonogramu kontrol, následkami živelných pohrom, požiarom, bleskom alebo vystavením pôsobeniu takých fyzikálnych vplyvov, ktoré sú za bežných okolností neobvyklé. Záruka sa nevzťahuje na obnovu povrchovej úpravy dielov, ktorá sa musí podľa potreby 1× za 24 mesiacov obnoviť. Záruka sa nevzťahuje na údržbu, úpravu a doplňovanie materiálu v dopadových plochách. Záruka sa nevzťahuje na nevhodné, neprípustné používanie prvkov (t. j. také, ktoré nevyplýva z jeho logického a bežného použitia, napr. šmýkačka je určená na zošmyknutie v sede zhora dolu, ostatné použitie je neprípustné a zakázané). Zodpovednosť spoločnosti BONITA za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka, zaniká v prípade, že Dielo bolo premiestnené a/alebo Dielo bolo dotknuté akýmikoľvek zásahmi, a to všetko zo strany tretích osôb odlišných od spoločnosti BONITA. Záruka sa ďalej nevzťahuje na zmeny funkčnosti Tovaru alebo Diela, zavinené iným spôsobom obsluhy a údržby, než ako je stanovené v sprievodnej dokumentácii, popr. spôsobené dodatočnými stavebnými či konštrukčnými úpravami.
  2. 10.4. Reklamácia. V prípade uplatnenia práv z vadného plnenia alebo zo záruky Zákazníkom – Podnikateľom alebo Zákazníkom – Nepodnikateľom oznámi spoločnosť BONITA, či zodpovednosť za vadu alebo zo záruky uznáva. V prípade, že spoločnosť BONITA uzná Reklamáciu ako dôvodnú, zaväzuje sa vadu odstrániť do 30 dní od posúdenia tejto reklamácie, pričom táto lehota platí iba za predpokladu, že je to po technickej stránke a v závislosti od dĺžok dodacích lehôt dodávateľov spoločnosti BONITA objektívne možné. V opačnom prípade možno túto lehotu zo strany spoločnosti BONITA jednostranne predĺžiť, a to z dôvodov vyššie uvedených. Pokiaľ bude Reklamácia uznaná, záručná lehota sa predlžuje o čas vybavovania Reklamácie.
  3. 10.5. Obmedzenie zodpovednosti. Spoločnosť BONITA nezodpovedá Zákazníkovi – Podnikateľovi a Zákazníkovi – Nepodnikateľovi: a) pri Tovare predávanom za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá; b) za opotrebenie Tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním; c) pri použitom Tovare za vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú Tovar mal pri prevzatí; d) za vady Tovaru, ak to vyplýva, najmä pri Tovare spotrebiteľnom a podliehajúcom rýchlej skaze, z jeho povahy; e) za vady Tovaru, pokiaľ o nich Zákazník vedel pred prevzatím Tovaru; a f) za vady Tovaru, pokiaľ ich Zákazník spôsobil.
  4. 10.6. Náležitosti reklamácie. Tovar je potrebné odovzdať v stave, ktorý umožní posúdenie oprávnenosti Reklamácie, najmä nie je možné tovar odovzdať neprimerane znečistený. Pri Reklamácii je Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ povinný: a) doložiť, že Tovar bol kúpený u spoločnosti BONITA; a b) oznámiť, aká vada Tovaru je Reklamovaná.
  5. 11. Ostatné ustanovenia
  6. 11.1. Odstupné. Zákazník - Spotrebiteľ je oprávnený zrušiť Zmluvu zaplatením odstupného v zmysle ustanovenia § 497 OZ, a Zákazník Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ zaplatením odstupného v zmysle ustanovenia § 355 zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník, a to zaplatením odstupného vo výške: a) 50 % z Ceny Tovaru alebo Diela vrátane DPH v prípade, že došlo k zrušeniu v lehote do 14 dní (vrátane) od uzavretia Zmluvy; alebo b) 100 % z Ceny Tovaru alebo Diela vrátane DPH v prípade, že k zrušeniu došlo v lehote nad 14 dní od uzavretia Zmluvy. Ak má Zákazník – Spotrebiteľ právo od Zmluvy odstúpiť na základe právneho predpisu, Zmluvy alebo týchto VOP, nevyžaduje sa pre zrušenie Zmluvy zaplatenie odstupného.
  7. 11.2. Duševné vlastníctvo. Zákazník nemá žiadne právo, nárok ani inú účasť na obchodných názvoch, ochranných známkach, obchodnom vzhľade, autorských právach, patentoch, názvoch domén, obsahu webových stránok, názvoch produktov, katalógoch alebo akýchkoľvek iných právach duševného vlastníctva spoločnosti BONITA a/alebo tretieho subjektu. Zákazník nie je oprávnený vyhotovovať kópie alebo využívať duševné vlastníctvo spoločnosti BONITA, jej dodávateľov alebo poskytovateľov licencií akýmkoľvek spôsobom bez výslovného predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti BONITA.
  8. 11.3. Obchodné tajomstvo. Zákazník – Podnikateľ a Zákazník - Nepodnikateľ sa zaväzuje, že za obchodné tajomstvo bude považovať všetky neverejné obchodné a technické informácie, s ktorými sa zoznámil v priebehu zmluvného vzťahu so spoločnosťou BONITA. Výkresy, modely, šablóny a podobné predmety a podklady spoločnosti BONITA nesmú byť sprístupnené ani inak poskytnuté tretím osobám, reprodukované alebo rozširované bez predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti BONITA. Zákazník – Podnikateľ a Zákazník - Nepodnikateľ je povinný takto poskytnuté predmety po splnení záväzku spoločnosti BONITA zo Zmluvy bez odkladu vrátiť spoločnosti BONITA.
  9. 11.4. Vyššia moc. Pokiaľ sa plnenie Zmluvy stane prechodne nemožným z nepredvídateľných a neodvrátiteľných dôvodov, ktoré spoločnosť BONITA nemôže ovplyvniť, termín dodania Tovaru a lehota zhotovenia Diela sa bez ďalšieho posúvajú o počet dní, počas ktorých bolo čo i len čiastočne nemožné plniť záväzok dodať Tovar alebo zhotoviť Dielo. Zákazník – Spotrebiteľ a spoločnosť BONITA má právo v takomto prípade vyššej moci (napr. vojna, živelná pohroma, opatrenia orgánov verejnej moci v súvislosti s pandémiou) od Zmluvy odstúpiť.
  10. 11.5. Poučenie. Spoločnosť BONITA týmto upozorňuje Zákazníkov, že Tovar (herné prvky, fitnes – posilňovacie – stroje a/alebo vonkajšie cvičiská tzv. street workout) je spôsobilý na používanie iba v prípade, že je inštalovaný podľa normy STN EN 1177+A1 (resp. normy STN EN 16630). Ak spoločnosť BONITA nevykonáva montáž Tovaru, upozorňuje Zákazníka, že montáž musí byť vykonaná odborne spôsobilou osobou.
  11. 11.6. Prevádzka detských ihrísk a cvičísk. Prevádzková kniha a ďalšie súčasti Sprievodnej dokumentácie stanovujú záväzné pokyny výrobcu Tovaru na jeho prevádzku. Táto Prevádzková kniha je dostupná v E-Shope na adrese https://www.ihriska-bonita.sk/prevadzkove-knihy/t792 a je Zákazníkovi zaslaná po uzatvorení Zmluvy pred dodaním Tovaru alebo odovzdaním Diela, a to v elektronickej podobe. Spoločnosť BONITA týmto dôrazne upozorňuje a poučuje Zákazníka, že používanie Tovaru a Diela (tj. detského ihriska alebo cvičiska) musí byť v každom čase v súlade so Sprievodnou dokumentáciou a najmä prevádzkovou knihou. Spoločnosť BONITA nie je v žiadnom prípade prevádzkovateľom detského ihriska alebo cvičiska a nezodpovedá za ich skutočnú prevádzku. Ak prevádzkovateľ Tovaru alebo Diela (tj. detského ihriska alebo cvičiska) nemôže zabezpečiť súlad so Sprievodnou dokumentáciou a najmä prevádzkovou knihou alebo sa na Tovare alebo Diele prejaví vada, prevádzkovateľ je povinný zamedziť používaniu detského ihriska alebo cvičiska do času dosiahnutia súladu so Sprievodnou dokumentáciou o najmä prevádzkovou knihou a/alebo odstránenia vady. Zákazník – Podnikateľ a Zákazník – Nepodnikateľ prehlasujú, že sa so Sprievodnou dokumentáciou pred prevzatím Tovaru / Diela oboznámil.
  12. 11.7. Zmluvné pokuty. Celková výška zmluvných pokút uplatňovaných Zákazníkom voči spoločnosti BONITA neprekročí v súhrne 10 % z hodnoty Zmluvy, na základe ktorej sa zmluvné pokuty uplatňujú. Vznikom nároku spoločnosti BONITA na úhradu Zmluvnej pokuty ani jej úhradou nie je dotknuté právo spoločnosti BONITA na náhradu škody v plnom rozsahu.
  13. 12 Ochrana osobných údajov
  14. 12.1. Informácie o ochrane osobných údajov Zákazníka zo strany spoločnosti BONITA tvoria prílohu Zmluvy a sú dostupné na adrese https://www.ihriska-bonita.sk/informacie-gdpr/t537.
  15. 13 Podnety, sťažnosti a alternatívne (mimosúdne) riešenie sporov
  16. 13.1. V prípade, že sa Zákazník domnieva, že jeho práva boli zo strany spoločnosti BONITA porušené, prípadne chce spoločnosť BONITA informovať o iných skutočnostiach týkajúcich sa Zmluvy, prípadné podnety, resp. sťažnosti je možné zasielať: a) elektronicky na e-mailovú adresu info@ihriska-bonita.sk alebo písomne na adresu BONITA GROUP SERVICE SK s.r.o., Bratislava, Plynárenská 1, PSČ 821 09, Slovenská republika; b) oznámiť osobne v ktorejkoľvek prevádzke spoločnosti BONITA; c) oznámiť telefonicky na čísle +421 910 359 434; d) oznámiť elektronicky prostredníctvom E-Shopu na adrese www.ihriska-bonita.sk.
  17. 13.2. Ak spoločnosť BONITA na žiadosť Zákazníka - Spotrebiteľa o nápravu podľa čl. 13.1 týchto VOP odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania spoločnosti BONITA, má Zákazník - Spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. V takom prípade môže Zákazník - Spotrebiteľ návrh podať ktorémukoľvek subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, PSČ 827 99, Bratislava 27 alebo osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (dostupný na https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=3834341945734845326).
  18. 13.3. Zákazník – Spotrebiteľ môže využiť aj európsku platformu riešenia sporov on-line, ktorá je dostupná na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
  19. 14. Záverečné ustanovenia
  20. 14.1. Kontaktné údaje. Kontaktné údaje spoločnosti BONITA sú: tel. č.: +421 910 359 434, e-mail: info@ihriska-bonita.sk. Ďalšie identifikačné a kontaktné údaje o spoločnosti BONITA sú dostupné na www.ihriska-bonita.sk/.
  21. 14.2. Komunikácia. Elektronická komunikácia medzi spoločnosťou BONITA a Zákazníkom je za podmienky použitia elektronických (e-mailových) adries Zákazníka uvedených v Objednávke a adresy spoločnosti BONITA info@ihriska-bonita.sk považovaná za písomnú komunikáciu. Elektronická správa Zákazníkovi – Podnikateľovi a Zákazníkovi - Nepodnikateľovi je v prípade pochybností považovaná za doručenú uplynutím 3 dní odo dňa jej odoslania.
  22. 14.3. Dozorné orgány.  Nad činnosťou spoločnosti BONITA vykonávajú kontrolu a dozor orgány Slovenskej republiky, na ktoré je možné sa v súlade s právnymi predpismi, ktoré upravujú ich pôsobnosť a právomoci, obracať so svojimi podnetmi. Orgánmi štátneho dozoru sú najmä Slovenská obchodná inšpekcia, príslušný Okresný úrad, odbor živnostenského podnikania a Úrad na ochranu osobných údajov.
  23. 14.4. Rozhodné právo. Právne vzťahy spoločnosti BONITA a Zákazníka v zmysle týchto VOP a Zmluvy, ako aj akékoľvek prípadné budúce spory z týchto vzťahov, sa riadia výlučne slovenským procesným a hmotným právom s vylúčením Dohovoru OSN o medzinárodnej kúpe tovaru (Viedenský dohovor). V prípade, ak je Zmluva uzatvorená so Zákazníkom – Spotrebiteľom, práva a povinnosti neupravené VOP alebo Zmluvou sa riadia najmä OZ (občiansky zákonník) a ZoOS (zákon o ochrane spotrebiteľa). V prípade, ak je Zmluva uzatvorená so Zákazníkom – Podnikateľom a Zákazníkom – Nepodnikateľom sa práva a povinnosti neupravené VOP alebo Zmluvou riadia najmä zákonom č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov.
  24. 14.5. Právomoc súdov. Všetky spory zo Zmlúv uzatvorených na základe týchto VOP alebo s nimi súvisiace, sa rozhodnú pred slovenskými súdmi podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky. Medzinárodná príslušnosť súdov sa vo vzťahu o Zákazníkovi – Spotrebiteľovi riadi ustanoveniami príslušných právnych predpisov.
  25. 14.6. Salvátorská klauzula. V prípade, že sú alebo sa stanú jednotlivé ustanovenia týchto VOP alebo jednotlivých Zmlúv neplatné a/alebo neúčinné, nemá to za následok neplatnosť a/alebo neúčinnosť celých VOP alebo jednotlivých Zmlúv. Spoločnosť BONITA a Zákazník – Podnikateľ a Zákazník - Nepodnikateľ sa v takom prípade zaväzujú, že namiesto neplatných a/alebo neúčinných ustanovení zjednajú takú úpravu, ktorá sa hospodársky čo najviac priblíži účelu, ktorý sledovalo neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie.
  26. 14.7. Platnosť a účinnosť VOP. Tieto VOP sú platné a účinné od 1.10.2024. Spoločnosť BONITA si vyhradzuje právo zmeniť tieto VOP. Zmluva sa spravuje VOP účinnými v čase jej uzavretia a neskoršia zmena VOP nemá vplyv na práva o povinnosti z už uzavretej Zmluvy, ak nie je v Zmluve dohodnuté inak. Všetky predchádzajúce znenia a aktuálne účinné znenie týchto VOP je dostupné na internetových stránkach https://www.ihriska-bonita.sk/dokumenty-na-stiahnutie/t794.
  27.  
  28. PRÍLOHA VŠEOBECNÝCH OBCHODNÝCH PODMIENOK spoločnosti BONITA GROUP SERVICE SK s.r.o.

    Oznámenie o odstúpení od Zmluvy

    (vyplňte tento formulár a pošlite ho späť len v prípade, že chcete odstúpiť od Zmluvy)

     

    Adresát:

     

    BONITA GROUP SERVICE SK s.r.o.

    so sídlom Bratislava, Plynárenská 1, PSČ 821 01, Slovenská republika,

    IČO: 55 366 881,

    zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel Sro, vložka číslo: 168718/B

     

    adresa pre elektronické doručovanie: info@ihriska-bonita.sk

    tel. kontakt: +421 910 359 434

     

    Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od Zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* :

     

    Dátum objednania/dátum prijatia*:

     

     

    Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*:

     

     

    Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*:

     

     

    Bankový účet, na ktorý má byť vrátená uhradená suma:

     

    IBAN:________________________________________

     

    Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe):

     

     

    Dátum:

     

     

    * Nehodiace sa prečiarknite

Dáte nám súhlas s využívaním cookies, prosím?